Publicēts 21. maijā, 2008.
Kas ir MIM?
MIM (Mobile Instant Messaging) ir jaunākās paaudzes mobilā sarakste Tavā mobilajā telefonā, kas ļauj Tev sazināties ar draugiem jebkurā laikā un vietā!
Oficiālā informācija:
Kas ir MIM?
MIM (Mobile Instant Messaging) ir jaunākās paaudzes mobilā sarakste Tavā mobilajā telefonā, kas ļauj Tev sazināties ar draugiem jebkurā laikā un vietā! Lejupielādē programmu „Tele2 Friends” un sāc iepazīties ar priekšrocībām, kuras tev sniedz MIMošana!
MIM piedāvā:
- Izveido savu profilu, norādot kādu no statusiem (Online, Busy, Away, Offline, Invisible) vai arī parādi draugiem savu noskaņojumu vai kādu citu komentāru!
- Izmanto iespēju “Search” – tā ļaus Tev atrast draugu pēc segvārda vai vārda, uzvārda, ja tas ir norādīts un ir reģistrējies “Tele2 Friends”
- Piešķir saviem draugiem segvārdus - tos redzēsi tikai Tu pats!
- Bloķē sev nevēlamos draugus- šo lietotāju draugu sarakstā vienmēr Tavs numurs tiks uzrādīts kā Offline!
- Izveido vairākas sarunas (pēc tam pie biežāk uzdotiem jautājumiem webā pievienosim konkrētu skaitu cik čatus var izveidot un cik var būt dalībnieku)
- Neizlasītās sarakstes ziņas tiek apzīmētas ar īpašu ikonu!
- Programma nodrošina īpašu gaidīšanas režīmu, kas ļauj taupīt akumulatora enerģiju. Turklāt gaidīšanas režīmā nenotiek datu pārraide. Ja šajā laikā kāds atrakstīs – tiks saņemta ziņa, ka ir saņemts jauns ziņojums.
Saraksti var veidot arī ar draugiem, kuriem nav atbilstošs telefons vai nav instalēta sarakstes programma. Šajā gadījumā saņem sarakstes tekstu SMS veidā uz kurām, izvēloties „atbildēt” var turpināt saraksti SMS veidā.
( Informācija ņemta no Tele2 mājas lapas, http://www.tele2.lv/ )
------------------------------------
Mans komentārs:
Īsumā, šeit ir runa par vienkāršu IM (Instant Messaging) servisu, kurā lietotājs reģistrējas ar savu telefona numuru. Aplikācija, kas instalēta telefonā, sazinās ar centralizētu serveri, kas rūpējas par tiešsaistē esošo lietotāju apziņošanu. Saziņa notiek, izmantojot 3G datu pārraidi, līdz ar to atbalstīto iekārtu apjoms ir ierobežots - www.tele2.lv mājas lapā ir minēti konkrēti Nokia un SonyEricsson telefonu modeļi. Pozitīvi vērtējams ir tas, ka tiešsaistē neesošie vai nereģistrētie klienti arī saņems caur MIM nosūtītās ziņas - īsziņas veidā, no Tele2 servisa numura.
Man gan ir grūti pieņemt, ka šādu diezgan primitīvu servisu kāds nodēvē par "jaunākās paaudzes mobilo saraksti", bet lai jau...
Labā ziņa: Zelta Zivtiņas (ZZ) lietotājiem šis pakalpojums "iepazīšanās periodā" ir bez maksas. Ieskaitot datu pārraidi! Tele2 pastāvīgā pieslēguma lietotājiem jāmaksā tikai par datu pārraidi.
Tas nozīmē, ka konkrētai cilvēku grupai MIM varētu likties pievilcīga alternatīva klasiskajām saziņas metodēm, īsziņām un balss zvaniem.
Es noteikti nepiederu pie šādas grupas, jo, pirmkārt, esmu cita operatora klients. Otrkārt, es diez vai parakstītos uz šo pakalpojumu, jo man nešķiet pievilcīga ideja par atvērtas programmas turēšanu fonā (īpašais gaidīšanas režīms) tikai tāpēc, ka "varbūt man kāds atrakstīs...".
Kā potenciālos MIM lietotājus varētu identificēt sociāli aktīvu cilvēku grupu, kas ir ZZ klienti un jau šobrīd aktīvi sazinās savā starpā, izmantojot īsziņas. Piemēram, pamatskolas klasesbiedri. Cik daudz ir tādu pamatskolas klašu, kurās esošo skolnieku lielākā daļa lieto tieši ZZ?
Tele2 izdevumi:
aiz mūsu valsts robežām izstrādātās aplikācijas aprakstu tulkošana 2 valodās;
IM servisa ieviešana (serveris + aplikācija + SMS sūtīšana + ...);
produkta virzīšana tirgū (mārketings, zvanu centra operatoru apmācības, konsultācijas).
Tele2 ienākumi:
procenti no pārdoto 3G telefonu apjoma;
datu pārraide, par ko maksā tikai Tele2 pastāvīgā pieslēguma lietotāji.
Jautājums uz iekrišanu: kur šeit slēpjas tie miljoni, kuru dēļ ir vērts tā tērēties un nopūlēties? Ir skaidrs, ka datu pārraides ienākumi nekādā veidā nevarētu nosegt kaut vai reklāmas izdevumus. Pārdoto 3G telefonu apjomu šāda akcija varētu iespaidot tikai nedaudz.
Atbilde, lai gan mazliet jocīga, tomēr ir vienkārša: šeit miljonu nav!
Manuprāt, Tele2 ar šo pakalpojumu vēlas tikai popularizēt 3G telefonus plašākai lietotāju masai, uzsvaru liekot tieši uz Zelta Zivtiņas klientiem. Tas tiek darīts, lai tuvākā vai tālākā nākotnē būtu tīri matemātisks pamats interesantākas (un gala lietotājam dārgākas) aplikācijas ieviešanai. Ņemot vērā, ka ZZ klienti ir tieši tā auditorija, kas visvairāk lieto dažādus maksas servisus, ieskaitot arhaiskās zvanu toņu un fona bilžu pasūtīšanas, šāds solis no Tele2 puses liekas pat ļoti saprātīgs.
No otras puses - veicot salīdzinoši lielas investīcijas, ir jābūt skaidram, kad un ar kādiem līdzekļiem nauda tiks atpelnīta. Tas nozīmē, ka Tele2 jau šobrīd skaidri zina, kas būs TĀ aplikācija. Un kā liekas jums?
Ņemot vērā aplikācijas nenoliedzamo līdzību ar čatu (IM tāds čats vien ir), uzskatu, ka popularitāti tā varētu iegūt tikai sociāli aktīvas grupas ietvaros, piemēram, klasē.
Savukārt, jaunu lietotāju piesaistei ar tik primitīvu un sen "atstrādātu" saziņas līdzekli, kuram pie tam ir jau iedzīvojušās alternatīvas (sms), nepietiek.
Līdz ar to secinu, ka šī akcija ir tikai ceļa bruģēšana kaut kam lielākam.