Profesija: speciālists

ir lietas, ko es zinu labāk :)
Žurnāli, kurus lasu es:

Arhīvs
Septembris, 2019
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
Tele2 jauns pakalpojums - MIM
Publicēts 21. maijā, 2008.
Kas ir MIM? MIM (Mobile Instant Messaging) ir jaunākās paaudzes mobilā sarakste Tavā mobilajā telefonā, kas ļauj Tev sazināties ar draugiem jebkurā laikā un vietā!

Oficiālā informācija:

Kas ir MIM?
MIM (Mobile Instant Messaging) ir jaunākās paaudzes mobilā sarakste Tavā  mobilajā telefonā, kas ļauj Tev sazināties ar draugiem jebkurā laikā un vietā!  Lejupielādē programmu „Tele2 Friends” un sāc iepazīties ar priekšrocībām, kuras tev sniedz MIMošana!

MIM piedāvā:

  • Izveido savu profilu, norādot kādu no statusiem  (Online, Busy, Away, Offline, Invisible)  vai arī parādi draugiem savu noskaņojumu vai kādu citu komentāru!
  • Izmanto iespēju “Search” – tā ļaus Tev atrast draugu pēc segvārda vai vārda, uzvārda, ja tas ir norādīts un ir reģistrējies “Tele2 Friends”
  • Piešķir saviem draugiem segvārdus - tos redzēsi tikai Tu pats!
  • Bloķē sev nevēlamos draugus- šo lietotāju draugu sarakstā vienmēr Tavs numurs tiks uzrādīts kā Offline!
  • Izveido vairākas sarunas (pēc tam pie biežāk uzdotiem jautājumiem webā pievienosim konkrētu skaitu cik  čatus var izveidot un cik var būt dalībnieku)
  • Neizlasītās sarakstes ziņas tiek apzīmētas ar īpašu ikonu!
  • Programma nodrošina īpašu gaidīšanas režīmu, kas ļauj taupīt akumulatora enerģiju. Turklāt gaidīšanas režīmā nenotiek datu pārraide. Ja šajā laikā kāds atrakstīs – tiks saņemta ziņa, ka ir saņemts  jauns ziņojums.

Saraksti var veidot arī ar draugiem, kuriem nav atbilstošs telefons vai nav instalēta sarakstes programma. Šajā gadījumā saņem sarakstes tekstu SMS veidā uz kurām, izvēloties „atbildēt” var turpināt saraksti SMS veidā.

( Informācija ņemta no Tele2 mājas lapas, http://www.tele2.lv/ )
------------------------------------

Mans komentārs:

Īsumā, šeit ir runa par vienkāršu IM (Instant Messaging) servisu, kurā lietotājs reģistrējas ar savu telefona numuru. Aplikācija, kas instalēta telefonā, sazinās ar centralizētu serveri, kas rūpējas par tiešsaistē esošo lietotāju apziņošanu. Saziņa notiek, izmantojot 3G datu pārraidi, līdz ar to atbalstīto iekārtu apjoms ir ierobežots - www.tele2.lv mājas lapā ir minēti konkrēti Nokia un SonyEricsson telefonu modeļi. Pozitīvi vērtējams ir tas, ka tiešsaistē neesošie vai nereģistrētie klienti arī saņems caur MIM nosūtītās ziņas - īsziņas veidā, no Tele2 servisa numura.
Man gan ir grūti pieņemt, ka šādu diezgan primitīvu servisu kāds nodēvē par "jaunākās paaudzes mobilo saraksti", bet lai jau...

Labā ziņa: Zelta Zivtiņas (ZZ) lietotājiem šis pakalpojums "iepazīšanās periodā" ir bez maksas. Ieskaitot datu pārraidi! Tele2 pastāvīgā pieslēguma lietotājiem jāmaksā tikai par datu pārraidi.
Tas nozīmē, ka konkrētai cilvēku grupai MIM varētu likties pievilcīga alternatīva klasiskajām saziņas metodēm, īsziņām un balss zvaniem.

Es noteikti nepiederu pie šādas grupas, jo, pirmkārt, esmu cita operatora klients. Otrkārt, es diez vai parakstītos uz šo pakalpojumu, jo man nešķiet pievilcīga ideja par atvērtas programmas turēšanu fonā (īpašais gaidīšanas režīms) tikai tāpēc, ka "varbūt man kāds atrakstīs...".
Kā potenciālos MIM lietotājus varētu identificēt sociāli aktīvu cilvēku grupu, kas ir ZZ klienti un jau šobrīd aktīvi sazinās savā starpā, izmantojot īsziņas. Piemēram, pamatskolas klasesbiedri. Cik daudz ir tādu pamatskolas klašu, kurās esošo skolnieku lielākā daļa lieto tieši ZZ?

Tele2 izdevumi:
aiz mūsu valsts robežām izstrādātās aplikācijas aprakstu tulkošana 2 valodās;
IM servisa ieviešana (serveris + aplikācija + SMS sūtīšana + ...);
produkta virzīšana tirgū (mārketings, zvanu centra operatoru apmācības, konsultācijas).
Tele2 ienākumi:
procenti no pārdoto 3G telefonu apjoma;
datu pārraide, par ko maksā tikai Tele2 pastāvīgā pieslēguma lietotāji.

Jautājums uz iekrišanu: kur šeit slēpjas tie miljoni, kuru dēļ ir vērts tā tērēties un nopūlēties? Ir skaidrs, ka datu pārraides ienākumi nekādā veidā nevarētu nosegt kaut vai reklāmas izdevumus. Pārdoto 3G telefonu apjomu šāda akcija varētu iespaidot tikai nedaudz.
Atbilde, lai gan mazliet jocīga, tomēr ir vienkārša: šeit miljonu nav!
Manuprāt, Tele2 ar šo pakalpojumu vēlas tikai popularizēt 3G telefonus plašākai lietotāju masai, uzsvaru liekot tieši uz Zelta Zivtiņas klientiem. Tas tiek darīts, lai tuvākā vai tālākā nākotnē būtu tīri matemātisks pamats interesantākas (un gala lietotājam dārgākas) aplikācijas ieviešanai. Ņemot vērā, ka ZZ klienti ir tieši tā auditorija, kas visvairāk lieto dažādus maksas servisus, ieskaitot arhaiskās zvanu toņu un fona bilžu pasūtīšanas, šāds solis no Tele2 puses liekas pat ļoti saprātīgs.

No otras puses - veicot salīdzinoši lielas investīcijas, ir jābūt skaidram, kad un ar kādiem līdzekļiem nauda tiks atpelnīta. Tas nozīmē, ka Tele2 jau šobrīd skaidri zina, kas būs aplikācija. Un kā liekas jums?


Komentāri (7)
Miks: man liekas, ka pakalpojums ir jauniem prātiem atkarību izraisošs, cik zinu tieši jauniešiem patīk ar funkcijām pārbāzti telefoni. Ja šis pasākums aizies, tad var cerēt, ka jauniešu slimība būs pietiekami spēcīga, lai liktu viņiem maksāt par dažādiem niekiem. (gluži kā atkarīgie maksā par dr.lv profila statistiku)
21/05/2008 17:30
arturs: Neesi tik tuvredziigs! Varu dereet ka pirms 10 gadiem tu arii domaaji, ka kursh gan raxtiis SMS, vieglaak tachu ir piezvaniit. Tagad SMS apjomi jau paarspeej zvanu apjomus. Es vairs nezvanu no parastaa telefona, pat ja seezu birojaa, taa kaa piezvaniit no mobilaa ir vieglaak un gandriiz tik pat leeti.
21/05/2008 18:13
Valters: Neredzēju nekur informāciju par konkrētām izmaksām, bet atļaušos piebilst, ka vairāku iemeslu dēļ šī pakalpojuma tehniskās puses ieviešanai iztērētie līdzekļi varētu būt ievērojami mazāki nekā reklāmisti varētu prognozēt :)
21/05/2008 18:15
Nobody, or?: Artūr, bet šeit sanāk tā, ka MIM lietot ir krietni neērtāk kā sūtīt tos pašus SMS (jāinstalē programma, tā jātur vaļā, jāuzaicina kontakti, ...).
Ņemot vērā aplikācijas nenoliedzamo līdzību ar čatu (IM tāds čats vien ir), uzskatu, ka popularitāti tā varētu iegūt tikai sociāli aktīvas grupas ietvaros, piemēram, klasē.
Savukārt, jaunu lietotāju piesaistei ar tik primitīvu un sen "atstrādātu" saziņas līdzekli, kuram pie tam ir jau iedzīvojušās alternatīvas (sms), nepietiek.

Līdz ar to secinu, ka šī akcija ir tikai ceļa bruģēšana kaut kam lielākam.
21/05/2008 18:22
Nobody, or?: Valter, protams, ka reālās izmaksas un ienākumus mēs varam tikai minēt. Bet tas nebūt nav nepieciešams, lai izvirzītu sazvērestības teorijas par 3G pakalpojumu attīstību, kāds bija mans mērķis :)
21/05/2008 18:26
Valters: Nobody - piekrītu. Nestrīdos pretī tavai lieliskajai teorijai :) Vienkārši man ir savas spekulācijas par ienākumu/izdevumu veidu un apjomu :)
21/05/2008 19:05
Aleksandrs: Tiem, kam telefonā ir ieinstalēts ICQ (piemēram, Slick - ja ir Symbian platforma) nevajag nekādu MIM! Turklāt, var sarakstīties arī ar tiem, kas ir pie datora! Un vēl - ir iespējams pārsūtīt failus - bildes, balss ierakstus utt., neizmantojot MMS! Trafiks ir minimāls, pat viesabonēšanā to esmu pārbaudījis - krietni mazāk par SMS sanāk maksāt!
22/05/2008 09:54
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: